Inspiratie

Groenten proeven zonder druk

groenten leren eten

Klasse heeft jaren geleden een leuke groentenproefkaart gemaakt en onze collega’s van Maison Slash hebben er ook een stuk over gepost, een systeem om onze kids makkelijker groenten te laten eten.

Maak op voorhand duidelijk de afspraak dat je kids, na 9 proefmomenten, effectief eerlijk mogen zeggen of ze het lekker vonden of niet. Verplicht ze nadien dan ook niet meer om nog verder te proeven.

De druk en het gezeur is plots verdwenen, kinderen kunnen wennen aan een nieuwe smaak.. Je kan zelf uiteraard nog nieuwe groenten toevoegen. Maar mama, één hapje spruitjes proeven betekent dan ook de eerste 3 keer een dikke duim!

Ter info, aanbevelingen per leeftijd (helaas halen slechts weinig kids deze hoeveelheden)   🙁

  • kinderen van 3 jaar      zo’n 100 g
  • kinderen van 6 jaar      minstens 150 g
  • kinderen van 12 jaar    minstens 300 g (zoals volwassenen)

(een eetlepel gekookte groenten = ongeveer 30 g, een eetlepel geraspte wortelen = ongeveer 20 g, een eetlepel komkommer = ongeveer 40 g)

.. Een leuk berichtje van een mama na een gemeenschappelijke workshop met Pascale Naessens..  Met alle tips komt dit stapje voor stapje dus zeker goed en schrijft ze binnenkort: ‘Joepie, weer nieuwe groentjes om te proeven!!’    😉

No Comments

Leave a Reply

You Might Also Like