Inspiratie

Gezond ontbijten!

Samen ontbijten met je gezin, is elke dag een goed begin!

Pfffff… loopt die wekker nu al af? Nog een laatste keer op de ‘snooze’ knop drukken..  Snel snel snel, waar ligt mijn ontbijtkoek om straks in de auto onderweg naar het werk op te eten? Oooh neen, en de boterhammen moeten nog gesmeerd worden! De kids kunnen ondertussen wel ontbijtgranen eten, dat is snel en makkelijk, want dat kunnen ze zelf nemen.

Herkenbaar?     🙁

Misschien tijd om die vicieuze cirkel te doorbreken!  Hier alvast enkele gezonde tips:

  • Zet je wekker eens een kwartier vroeger! En ga een kwartier vroeger slapen. Dat extra kwartiertje ’s morgens maakt echt een wereld van verschil!
  • Dek de ontbijttafel de avond ervoor al.
  • Probeer elke dag om samen met de rest van je gezin de dag te starten – de ideale manier om een nieuwe dag te beginnen!
  • Zorg voor een voedzaam ontbijt!
    • Zorg voor voldoende gezonde eiwitten, zoals een (eventueel extra eiwitrijke) ongesuikerde natuur yoghurt, aangevuld met noten, pitten & zaden, wat havervlokken en een stukje vers fruit, eitjes (in een mug egg, groenteomelet of gezonde pannenkoekjes-snel-klaar), wat vis (vb: zalm), kippenwit of stukje kaas, of een melkbron.
    • Vul eventueel aan met wat gezonde vetten: noten, pitten & zaden, avocado.
    • Kies voor een gezonde koolhydraatbron met heel veel vezels: volle granen (volkorenbrood of havervlokken zoals in onze mug cake) of wat groenten (groenteomelet).
  • Wist je dat eiwitten cruciaal zijn om je een verzadigd en een goed gevuld gevoel te geven?
  • Het grootste deel van onze eetmomenten bestaan uit gewoontes die we in de loop der jaren aangeleerd hebben. Geef jouw gezin alvast goede gewoontes mee!

Ontdek al onze Gezonde Drukte ideetjes om de dag gezond te starten zonder vaak al te veel moeite!

 

Gezond ontbijt

No Comments

Leave a Reply

You Might Also Like